” Sebab terlepas benda kecil tu saya punya menyes4l macam saya tak patut buat macam tu.. ” – Shuib Sepahtu

Menjawab Soalan Bagaimana Menghargai Pasangan, Cerita Shuib Sepahtu Tentang Satu Peristiwa Bersama Arw4h Siti Sarah Buat Peminat Seb4k. Benda Kecil Namun Kesannya Mendalam Di Hati. Kekes4lan Yang Masih Terasa Sampai Sekarang !!

Hampir 9 bulan Siti Sarah Raissuddin perg1 menemui Pencipta-Nya namun bagi Shuib Sepahtu bukan mudah untuk dia move on. Banyak kenangan bersama sepanjang hidup bersama, sus4h dan senang mereka bersama masih segar dalam ingatan Shuib.

Meninjau akaun Instagram Budak Ijat, telah dikongsikan satu temubual Shuib yang bercerita tentang bagaimana caranya menghargai pasangan. Menjawab pertanyaan ini, Shuib membuka cerita satu peristiwa yang terjadi ketika Siti Sarah sedang sar4t hamil.

Kata Shuib, Siti Sarah meminta untuk makan nasi bersama telur mata dan kicap. Ketika itu jam menunjukkan 2.30 pagi dan dalam keadaan terp4ksa dan sedikit mar4h, Shuib turut ke dapur untuk menyediakan makanan untuk Siti Sarah.

Kata Shuib, kekes4lan di hatinya ialah dia tidak menemani Siti Sarah makan ketika itu sedangkan Sarah nampak berselera dan cukup gembira dengan makanan simple seperti itu. Sehingga kini, masih terasa kes4l dan ini antara yang ingin Shuib memohon maaf daripada Siti Sarah.

Jom tonton video di bawah :

Cerita Shuib ini telahpun mendapat perhatian daripada peminat. Rata-ratanya tersentuh hati dengan cerita ini apatah lagi melihat air mata Shuib mengalir. Antara komen-komen peminat :

” Sed1hnya, menang1s aku. Shuib dah buat pun nasi dan telur tu . Cuma dia tak teman makan je . Itupun dia rasa ral4t sangat . Sedangkan kat luar sana mungkin tak buat pun apa isteri nak tu . Sebrnarnya shuib dah buat terbaik dah untuk sarah.. “

” Ya Allah deepnya, sed1h. Aku nang1s jugak, benda simple sikit je tapi kadang-kadang kita terlepas pandang.. “

” Sus4h nak dpt org yg terbaik dan sebaik mcm arw4h kak siti sarah.. yg mampu sabar, syg, harungi sus4h senang, jat0h bgn bersama bertahun lamanya.. semoga abg shuib tabah dan sabar.. “

” Sed1hnya, benda macam kecik ke tapi bila benda tu tak ada, dia rasa terkilan tu lain. So sad belajar hargai pasangan.. “

” Betul. Setiap keh1langan pasti kita akn teringat satu perkara sebelum dia pergi yg kita buat buruk pda dia. Kita tk terfikir pun yg dia akn pergi selamanya.. “

” Kes4l yang tak berkesudahan, doa yang terbaik untuk Shuib dan anak-anak. Kita manusia, pasti ada kekurangan dan itulah kenangan yang Allah bagi untuk dikenang hingga akh1r hayat.. “

” Penyes4lan adalah yang terpaling meluk4kan hati sampai bila-bila. Besarnya rasa kasih sayang SHuib pada arw4h Siti Sarah. Akak yang tengok ni kongsi mengalir air mata.. “

Rasa ralat dan terkilan yang pastinya sentiasa mengh4ntui Shuib namun semua kini hanyalah kenangan. Pengalaman dan pengajaran untuk masa akan datang supaya kita lebih menghargai pasangan dan orang-orang yang tersayang. Terus kuat Shuib dan pasti ada perancangan yang lebih baik dari Allah untuk Shuib dan anak-anak.

Silakan SHARE..

Sumber : IG Budakijat, IG Shuib Sepahtu, IG Siti Sarah Raissuddin

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..