” Allahu Akbar, berlinang air mata dengan doa yang diucapkan.. ” – Netizen

Video Ustaz Ebit Lew Bertemu Banduan Akhir Di Penj4ra Kajang Buat Netizen Menitiskan Air Mata. Allahu, Seb4k Dan Sangat Meruntun Jiwa Mendengar Doa Yang Ikhlas Daripada Hati Itu !!

Berdakwah dengan penuh kelembutan dan kasih sayang, itulah Ustaz Ebit Lew yang menjadi salah seorang wira negara masa kini. Sudah lama kegiatan dakwahnya ini dilakukan. Tidak hanya ketika negara dilanda wab4k C0v1d-19, malahan sudah lama beliau membantu orang kurang upaya dan memberikan ilmu agama tanpa kenal erti jemu.

Banyak sudah lorong dan jambatan yang diredah oleh Ustaz Ebit demi untuk jihadnya ini. Bertekad supaya tidak ada anak-anak yang tidak dapat makan dan hidup melarat, Ustaz Ebit gagah menemp0h semua dug4an yang datang. Semangat yang ada padanya tidak sesekali g0yah walau apa pun yang berlaku.

Beliau juga banyak memberi ceramah dan motivasi yang memberikan kesedaran dan keinsafan dalam diri. Kali ini kehadiran Ustaz Ebit di Penj4ra Kajang memberikan sesuatu buat banduan akhir di situ. Linangan airmata mengiringi di saat semuanya meluahkan apa terbuku di hati.

Menerusi akaun Instagram, Ustaz Ebit berkongsikan satu video sedutan beliau ke Penjara Kajang untuk bertemu banduan akhir yang menanti masa untuk ‘pergi’. Kehadirannya disambut dengan penuh kegembiraan oleh mereka namun kesedih4n dan linangan airmata tidak dapat dibendung saat menyebut memgenai ibu dan ayah.

Jom tonton video di bawah :

View this post on Instagram

Melangkah ke sel banduan akhir..jumpa 40 banduan akhir di Penjara Kajang. Insaf bersama mereka yang ada tarikh ditentukan untuk pergi . Sebak tadi masa hadiahkan 3 mesin basuh 25 kg ke Penjara Kajang. Dapat jumpa 40 banduan akhir di Penjara Kajang. Baru mula beri sedikit nasihat dan doa semua menangis teruk tadi. Masa cerita perjuangan Nabi saw dan keluarga. Sebut tentang mak ayah. Mereka semua kenal saya. Happy sangat mereka. Menangis semua terharu. Muka semua bersih jer. Dahi hitam-hitam. Sujud atas sejadah dan simen agaknya. Tapi air mata mereka saya rasa macam mutiara. Sebak tengok mereka menangis. Ada seorang banduan hafiz alim masa baca Al-Quran tadi. Merdu sangat bacaannya. Dia menangis masa baca. Ramadhan ini terasa sampai ke hati bacaannya. Semua menangis waktu saya tanya tentang mak ayah. Beliau banyak berdakwah dalam penjara dan membantu rakan lain. . Hj Abdul Halim Tuan Pengarah dan semua warden ingin menjadikan penjara seperti universiti. Ribuan baju PPE dihasilkan dah. Syukur dapat hantar banyak hospital. Mereka juga buat karipap dan roti sendiri. Dapat infak dijalan Allah. Siapa nak beli pun boleh. 10 ribu karipap sehari mereka hasilkan-ebitlew

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew) on

Dakwah kasih sayang Ustaz Ebit bersama banduan akhir ini menyentuh hati ramai. Antara komen-komen netizen :

” Mantap ustaz, teruskan berjuang untuk Islam.. “

” Allahu Akbar. Berlinang air mata dengan doa yang diucapkan mereka tu . Semoga mereka dalam rahmat kasih sayang Allah.. “

” Terima kasih Ustaz. Banyak saya belajar dari ustaz, mogaa Allah lindungi Ustaz.. “

” Allahhuakbar tq ustad hari-hari bagi saya kesedaran.. “

” ALLAHUAKBAR.. Mereka juga berhak dapat kasih sayang ALLAH & Manusia.. Semoga Jannatul Firdausi milik mereka.. “

” Allahuakhbar.. Mungkin “tak baik” didunia tapi mulia disisi Allah.. Mana tahu dah benar-benar taubat nasuha dan sangat bertaqwa sebelom perg1 buat kali terakhir.. “

Seb4k di dada menahan airmata daripada tumpah ketika mendengar ucapan doa yang dibaca. Sesungguhnya dunia hanya sementara, moga amalan kebaikan dan taubat mereka diterima Allah. Terima kasih ustaz Ebit atas perkongsian ini. Kami di Berita Kopak mendoakan semoga jihad dakwah Ustaz Ebit sentiasa dipermudahkan Allah. Aamin

Tonton video penuh di bawah :

Silakan SHARE..

Sumber : IG Ustaz Ebit Lew, Youtube Channel Ebit Lew by Berita Kopak

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..