” Sed1hnya, menang1s dia bila dapat duit. Hebat betul ujian untuk dia.. ” – Netizen

Video Ustaz Ebit Lew Hulur Bantuan Kepada Seorang Ibu Hamil Undang Seb4k Orang Ramai. Kasih Seorang Ibu, Sanggup Cat Satu Badan Demi Cari Rezeki Untuk Anak-Anak. Dah Lah Tengah Mengandung, Boleh Bengk4k Kaki Berdiri Lama-Lama. Sed1hnya !!

Bagi yang mengikuti perkembangan pendakwah bebas, Ustaz Ebit Lew di akaun Instagramnya, pasti mengetahui yang Ustaz Ebit sering berkongsi video membantu orang-orang yang dalam kesus4han.

Terbaru, satu video yang dimuatnaik telah memaparkan Ustaz Ebit ketika berada di Jakarta, Indonesia. Ketika dalam perjalanan untuk ke satu destinasi, Ustaz Ebit telah terlihat seorang wanita berada di tepi jalan.

Paling meruntun jiwa, wanita tersebut dalam keadaan hamil dan satu badannya dipenuhi dengan cat berwarna silver. Coretan Ustaz Ebit di ruangan kapsyen, wanita tersebut melakukan hal sedemikian adalah demi menyara hidupnya sekeluarga.

Dalam video itu juga, Ustaz Ebit telah membawa wanita itu ke sebuah kedai untuk membeli barang keperluan buat keluarganya dan memberikan sedikit wang untuk kegunaannya. Sehingga kini, perkongsian video oleh Ustaz Ebit membantu wanita hamil itu telah mendapat lebih 180 ribu tanda suka dan ribuan komen daripada warganet.

Jom tonton video di bawah ini :

Di ruangan komen, rata-ratanya meluahkan rasa seb4k melihat kehidupan wanita tersebut dalam mencari rezeki dan berterima kasih kepada Ustaz Ebit kerana sudi membantu. Antara komen-komen menarik adalah :

” Sed1hnyaaaa, mesti penat berdiri dalam keadaan mengandung mcm tu. Terima kasih ustaz tlg dia, moga bertambah murah lagi rezeki ustaz selepas ini.. “

” Kuatnya dia sedang sar4t mengandung berdiri lama, boleh bengk4k kaki tu. Aku tengok pun menang1s, hebat betul ujian untuk dia.. “

” Terima kasih org baik, smoga Allah ganti rezki yg jauh lebih berkah, panjang umur sehat selalu dan sllu dalam lindungan Allah subhanahuata’ala aamiin.. “

” Seb4knya tengok. Ketahuilah sederit4 kita, ada lagi jauh lebih der1ta. Allah tarbiah kita agar segera bersyukur dengan nikmat yang kita ada.. ” 

” Bila Ustaz buat macam ni dengan non muslim, melambangkan betapa indahnya agama kita. Ya Allah, bagi Ustaz Ebit Syurga. Amin.. “

” Tiba2 ada orang pernah air bawang masuk dalam mata aku ni ishhh. Kuatnya dia dalam mencari rezeki, tak kenal erti m4lu demi sesuap nasi.. “

” Sed1hnya, menag1s dia bila dapat duit. Mesti tak sangka ada yang sanggup membantu. Tq ustaz sbb bantu dan kongsi video ini untuk sedarkan kami.. “

Memang seb4k tengok, tanpa hirau pan4s terik, wanita itu tetap berdiri. Apa-apa pun, terima kasih Ustaz Ebit sanggup membantu, semoga video ini dapat menjadi teladan buat kita agar perlu berbuat baik kepada sesiapa tanpa mengira bangsa mahupun agama.

Silakan SHARE..

Sumber : IG ebitlew

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk copyright akan dikenakan..