” Dulu saya tidur masjid, pernah tidur atas guni. Tapi rezeki Allah beri.. ” – Ustaz Ebit Lew

Dihujani Berbagai Soalan, Akhirnya Ustaz Ebit Lew Kongsi Gambar Rumah Besar Dan Ded4h Mengenai Dirinya Yang Sebenar Yang Ramai Tak Tahu. SubhanAllah, Mewah Hasil Usaha Titik Peluh Sendiri !!

Nama Ustaz Ebit Lew semakin hang4t diperkatakan kini. Kerana kerja amal dan bantuan yang dihulurkan beliau buat golongan yang memerlukan di saat perintah kawalan pergerakan sedang berlangsung buat keadaan sedikit panas dengan cerita-cerita sensasi. Namun bagi pengikut setia Ustaz Ebit pasti tahu ini bukanlah sesuatu yang baru malah sudah lama dijalankan oleh beliau.

Berdakwah dengan cara yang penuh kelembutan, Ustaz Ebit Lew rela meredah malam, menyelusuri bawah-bawah jambatan ibu kota demi membantu insan-insan yang misk1n dan tiada daya. Kisah-kisah ini dikongsikan di Instagram miliknya sebagai tauladan dan inspirasi buat insan lain agar sama-sama memupuk kasih sayang sesama manusia.

Tidak ramai yang tahu siapa sebenarnya Ustaz Ebit Lew. Sehebat mana kekayaan yang beliau ada, apa sumber pendapatannya kerana beliau tidak pernah sesekali bercerita apatah lagi menunjuk-nunjuk segala harta dunia yang dimilikinya itu. Siapa sangka ustaz yang disayangi ramai ini punya begitu banyak harta yang tidak dijangka.

Menerusi akaun Instagram, Ustaz Ebit Lew berkongsikan sekeping gambarnya bersama isteri di hadapan rumah agam mereka. Buat julung kalinya, Ustaz Ebit menunjukkan kemewahan yang diusahakan atas titik peluhnya sendiri buat tatapan ramai. Bercerita tentang sejarah hidup dan sumber rezekinya, Ustaz Ebit buat ramai kagum.

Jom baca perkongsian di bawah :

View this post on Instagram

Syukur pada Allah yang Maha Kaya dan Maha Penyayang. Berkat doa mak ayah. Berkat cinta kasih sayang pada bidadari. Doa ramai orang baik-baik. Allah beri rezeki mencurah-curah. Ramai tanya saya soalan bukan-bukan. Saya bekerja dan berniaga dah lebih 10 tahun. Dulu saya tidur masjid. Pernah tidur atas guni. Dari kecil berdakwah dan menyebarkan kasih sayang. Soalan paling banyak saya dengar nanti kau sibuk tolong orang sana sini habis hilang dunia. Kau nak jadi apa dah besar. Sampailah universiti. Ramai tak nak ambil saya kerja sebab selekeh. Dengan janggut kasut pun buruk. Stokin takde. Masa tu susah betul. Duit gaji dekat mak semuanya rm800 dengan banyak kerja. Saya walau ada sepinggan nasi share dengan kawan. Ada orang masuk rm2 dekat poket sebab tolong isi minyak. Saya menangis dapat rm2 tu. Besar nilai untuk saya. Saya mula kerja dengan Dato Dr Hj Mohd Fadzilah Kamsah dan Prof Hanim. Sebagai trainer atau motivator. Program korporat teambuilding selama 4tahun. Selepas itu saya mula buat sendiri. Syukur syarikat minyak dan kapal buat teambuilding dengan saya. Syarikat kerajaan ada buat program untuk seluruh kementerian. Program keluargasunnah. Prokids remaja. Saya tour seluruh Malaysia. Saya ada 3 restoren Paramount Coffee House. Sebenarnya dah plan nak buka seluruh Malaysia. Dan nak buka di luar negara. Belum sempat jer. Butik jubah. Syukur rezeki makin melimpah ruah. Saya tulis 9 buku. Semua buku laris. Buku yang dah 8 tahun tulis masih laris sampai sekarang.. Tambahan lain Youtube dan Facebook ada bayaran dapat. Syukur saya ada 2 program Tv. 2 tahun dah. Door to door ebit lew astro aosis. A bit with ebit di Tv Al Hijrah. Dua program saya sendiri dah 2 musim. Dapat juga bayaran syarikat media untuk iklan sedikit sebanyak. Staf kakitangan tetap saya ada 55 orang. Begitulah rezeki Allah beri. Tapi saya yakin Allah beri semuanya. Jaga solat sayang ibu. Sayangi isteri dan anak-anak. Selalu sedekah dan sayang semua orang. Bekerja kuat untuk bantu orang miskin dan anak yatim jihad. Sebarkan kasih sayang. Kaya dihati. Ini semua dunia sementara. Allah punya semua. Dia boleh beri dia ambil semula. Dia Maha Kuasa-ebitlew

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew) on

Rata-rata netizen kagum dengan perkongsian cerita Ustaz Ebit ini. Antara komen-komen netizen :

” Inilah contoh sedekah, yang takkan membawa kita kepada kemiskin4n. Makin banyak kita memberi pada orang lain, makin melimpah la rezeki dan rahmat Allah turunkan pada kita.. “

” Sedekah itu ajaib. Itu janji Allah pada hambanya.. “

” Suka sangat cara ustaz. Walau kaya yang miskin tetap di bantu. Allahu biarla ramai Muslim kaya macam ni. Supaya dapat bantu sesama muslim yang lain.. “

” Berkat Ustaz Banyak bersedekah dan bersabar… Allah mudahkan segala urusan ustaz.. “

” Cantik rumah Ustaz. Alhamdulillah.. “

” Cantik rumah ustaz… Semoga kelak saya dapat apa yang saya impikan.. “

Alhamdulillah, Allah beri rezeki yang melimpah ruah buat Ustaz Ebit supaya beliau dapat berjihad dijalan-Nya. Menjadi orang perantara bagi meringankan kesulit4n insan lain. Moga kisah Ustaz Ebit ini memberi inspirasi buat kita semua. Kami di Berita Kopak mendoakan semoga Ustaz Ebit sentiasa di lindungi Allah dan berjaya dunia akhirat. Aamin..

Silakan SHARE..

Sumber : IG Ustaz Ebit Lew by Berita Kopak

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..