Connect with us

Artis / Selebriti

” Adoi suara dia sebak tu, aku auto sekali menangis dik.. ” – Netizen

Video Perbualan Raden Era Bersama Adik Abdur Rahman Mengenai Pesanan Arwah Ibunya Buat Ramai Yang Tersentuh Hati. Pesanan Yang Tidak Dijangka Itu Ada Maksud Tersirat Di Sebaliknya. Tengok Rahman Menangis Buat Ramai Yang Menangis Sama !!

Minggu lalu, negara dikej0tkan dengan berita kemal4ngan m4ut yang melibatkan 6 beranak iaitu keluarga arwah Amir Ruddin, isteri dan 4 orang anak mereka. Anak sulung arwah, Abdur Rahman menjadi tumpuan ramai ketika menjadi imam solat jenazah dan pengebum1an ahli keluarga ini.

Ramai yang menziarahi Rahman dan antaranya adalah team radio Era. Meninjau akaun Tiktok Era, telah dikongsikan video perbualan antara Raden Era dan Rahman. Kata Rahman, satu pesanan arwah ibunya iaitu ‘ kalau kita dengan keluarga, ambillah gambar banyak-banyak ‘. 

Rahman tidak dapat menahan air matanya dan terus menangis ketika bercerita tentang pesanan ibunya ini. Rahman turut bercerita, arwah ibunya yang paling excited setiap kali perjalanan dan akan mengambil gambar mereka sekeluarga.

Abinya pula seorang yang susah untuk bergambar dan pernah ibunya mengatakan jika tiada nanti, tentu rindu. Siapa sangka, ajal sudah menjemput dan hanya gambar-gambar kenangan yang ada di dalam memori handphone ibunya menjadi tempat pelepas rindu.

Jom tonton video di bawah :

@era.je

Terkesan kitaorang dengan pesanan dari allahyarhamah ibu Abdur Rahman, “kalau kita dengan keluarga, ambillah gambar banyak-banyak”. 😭 Semoga adik Abdur Rahman terus kekal dan tabah hadapi ujian ini, seluruh rakyat Malaysia mendoakan yang terbaik buat adik. Full video >> https://youtu.be/_QzyGHGCLuA?si=wE5XP5fh8ITz1fjr #fyp

♬ original sound – ERA – ERA

Perkongsian ini telah pun meraih lebih 65 ribu tanda suka daripada warganet. Antara komen-komen yang diberikan oleh warganet :

” Saya tak boleh lihat adik Rahman pasti akan keluar air mata… bersabarlh… semoga adik kuat hadapi ujian dan dugaan .. Allah ada bersama adik.. ”

” Setiap kali tgkk video adik rahman ni auto airmata ni keluar.. dia menang1s aku pun ikut nang1s sama.. bukan mudah nak menghadapi keh1langan sebesar ni.. ”

” Kuat betul adik rahman ni… kalau aku kat tempat dia.. tak thu mcm mana nk lalui. kau faham tak .. dia cuba senyum.. dia cuba.. untuk kuat depan orang tapi sak1t weh sak1t.. ”

” Seminggu dah tetap kuar air mata ni.. asal fyp pasal rahman ntah la.. tak terucap dengan kata-kata.. pesanan ibu yang akan selalu rahman ingat sampai bila-bila.. ”

” Betul ambil la gambar family kita sebanyak mungkin. Aduh tak nak nang1s tapi ternang1s juga tengok video ni. Pesanan yang kita sendiri pun boleh amalkan, kerana tu akan jadi kenangan yang mengubat rindu.. ”

” Hmm betul wehh sak1t bila tak pernah ada gamba satu family.. aku tak pernah adaa satu pun.. tak ada benda untuk dilihat.. Sed1h yang tak terucap.. ”

” Ad0ii suara dia sebak tu aku auto sekali menang1s dik.. semoga awak di beri kekuatan dlm menjalani kehidupan ini dik.. cuba tunjuk kuat tapi xleh sembunyikan rasa sed1h tu.. ”

Pesanan arwah ibu untuk Rahman yang pastinya akan sentiasa Rahman ingati dan amalkan sampai bila-bila. Betul kata arwah, ambil lah gambar keluarga sebanyak mungkin kerana kita tidak tahu apabila ajal bakal menjemput. Itu akan menjadi kenangan untuk yang masih hidup. Apa-apa pun, semoga Rahman diberikan kekuatan untuk menghadapi masa akan datang.

Silakan SHARE..

Sumber : Tiktok Era

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..

Klik gambar untuk info..
Klik gambar untuk info..

Trending

Copyright © Berita Kopak

##FREAKOUT