” Ehh dia menjawab ye. Orang dah tolong ingatkan tak di terima kasih, lagi dilaw4n.. “

Vide0 Nurul Depp Meneg0r Sekump0lan Anak Muda Yang Duduk Berkumpul Supaya Menjarakkan Diri Masing-Masing Dipuji Ramai Netizen. Wah, Tahniah Nurul Walaupun Ada Yang Ingk4r Tapi Kita Perlu Ingatkan Supaya C0v1d 19 Dapat Dibanter4s !!

Umum mengetahui sekarang Malaysia di dalam perint4h kawa4lan pergerakan selama 14 hari bermula 18 Mac sehingga 31 Mac 2020. Ini bertujuan untuk mengurangkan rantaian j4ngk1tan C0v1d 19 yang telah menyer4ng hampir seluruh dunia.

Orang ramai dinasihatkan untuk duduk di dalam rumah masing-masing dan hanya keluar apabila mempunyai keperluan sahaja seperti untuk membeli barang makanan atau sebagainya. Adalah dilar4ng sama sekali untuk melakukan aktiviti riadah di luar.

Walaupun kesemua pekerjaan sektor swasta dan awam diberi cuti dalam tempoh ini namun beberapa sektor penting perlu meneruskan pekerjaan seperti kesihatan, keselam4tan, bank, pekerja pasaraya, pekerja makanan atau minuman dan beberapa sektor lain.

Menerusi akaun Instagram, Nurul berkongsi video beliau berada di Pavillion, Kuala Lumpur. Beliau ke sana untuk membeli barang di pasaraya. Rata-rata kesemua kedai tutup kecuali kedai makanan dan minuman. Menurut beliau adalah lebih baik kedai-kedai tersebut pun ditutup kerana kelihatan tiada sesiapa ingin membeli.

Secara kebetulan beliau terlihat sekump0lan pekerja kedai minuman C0ldst0ne sedang menikmati makanan. Beliau menegur mereka supaya duduk berjauhan namun pekerja tersebut menjawab pula apabila beliau memberi ingatan. J0m tont0n video di bawah :

Rata-rata netizen bersetuju dengan tind4kan yang dilakukan oleh Nurul. Antara k0men-k0men mereka :

” Wow x sangka depa menjawab .. “

” Budak2 tu menjawab. Nasib last skali dgr kata. Tak0t letewww as dlm hospital .. “

” Ehh dia mnjawab ye.. org dah tlg ingtkan tak diterima kasih..lg dil4wan.. ni dpat kat aku,aku b4ling je kerusi yg menjawab tu.. “

” Good job kak nurul! I support u! Y0ungsters nowadays krg ajr,tak hormat org yg lebih tua dari mereka. Anyhow,take care of yourself and your family dear kak nurul. InsyaAllah kita semua dilind0ngi Allah amin .. “

” Hahaha. Rainc0at is actually a very good idea.. “

” Mar4h je sis, kalau sis sal4h pun kami b4ck up sis, sbb sis buat benda yg betul! “

Bagus tindakan Nurul kerana tidak ramai yang berani meneg0r secara berdepan sebegitu. Jika lebih ramai orang yang berani sebegini semestinya masih boleh dibend0ng mengenai orang awam yang masih tidak mahu duduk diam di rumah. Good Job !!

Silakan SHARE..

Sumber : IG Nurul Depp by Berita Kopak

Artikel ini disediakan oleh  BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..