” Allah, rasa macam nak tep0k dahi ni sp0il. Dah m4lu.. ” – Elfira Loy

Elfira Loy Kongsi Kisah Yang Melucukan Berlaku Pada Hari Pertama Ramadhan. Alahai Ni Memang Betul-Betul Pot0ng Mood Dan Menguji Kesabaran. Bertabah Lah El !!

Elfira Loy antara artis wanita popular Malaysia. Memiliki wajah ayu dan kening yang tebal, Elfira sering mencur1 perhatian ramai. Pernah bercinta dan mengik4t tali pertunangan bersama penyanyi Sufian Suhaimi namun jodoh tidak memihak kepada mereka. El bertemu jodoh dengan seorang jejaka bernama Muhamad Khairol Faris Anuar.

Kini mereka sudahpun memiliki seorang cahayamata bernama Muhammad Rayyan Khalaf. Tahun 2020 membawa banyak perkara baru dalam hidup El. Menyambut kedatangan Ramadhan bersama anak tahun ini membuatkan El sangat teruja. Suasana dan rutin harian juga berubah apabila adanya di kecil ini.

Menyambut 1 Ramadhan pada kali ini, El diminta oleh mamanya untuk menyiapkan juadah berbuka. Meminta dimasakkan sup tulang, masak lemak cili api rebung dan daging salai, El mengikut kemahuan mamanya itu dan menyiapkan menu sebagaimana diminta dengan jayanya. Namun ada perkara wajib yang El lupa !

Menerusi akaun Instagram, Elfira telah berkongsikan satu kapsyen yang menceritakan tentang kenangan 1 Ramadhan yang mem4lukan dirinya. Bercerita tentang beliau terlupa masak nasi dan hanya menyedari ketika hendak berbuka, cerita Elfira buat peminat terhibur. Simpt0m mak-mak macam tu la El ye.

Jom baca perkongsian di bawah :

Rata-rata netizen terhibur dan turut berkongsi cerita aneh mereka. Antara komen-komen netizen :

” Saya subuh tadi hampir bersahur tanpa nasi. Selalu masak lebih masa berbuka. Nasib tersedar awal sikit. Sempat nasi masak.. “

” Nyaris semalam nak jadi macamtu. Nasib baik ingat.. “

” Allah! Menguji kesabaran tu.. Sebab kena tahan lapar lagi.. “

” 1st day puasa . Anak suap makanan, dengan selamber nya saya telan .. Dah telan sedap baru teringat YaAllah Aku puasa.. “

” Dulu-dulu kita pon lupa masak nasik.. Mak harapkan kita.. Adoiii ape lagi kena mar4h kena bebel tapi tu dulu masa sekolah menengah.. Kenangan.. “

Macam-macam kisah lucu ketika bulan Ramadhan ni. Dan perkara terlupa masak nasi memang ramai yang alaminya. Memang menguji kesabaran dan keimanan sungguh. Malu pun dapat pada keluarga. Apa pun, kami di Berita Kopak mengucapkan selamat berpuasa buat Elfira sekeluarga, moga Ramadhan kali ini lebih memberi makna. Insha Allah..

Silakan SHARE..

Sumber : IG Elfira Loy by Berita Kopak

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..