” Menang1s saya tengok video ni.. ” – Netizen

Genap Setahun Tidak Berjumpa Dengan Anak-Anak, Vicha Saywho Muatnaik Video Thr0wback Setahun Yang Lalu Ketika Dia Bertemu Anak-Anak Buat Ramai Seb4k. Kej0tan Yang Begitu Bermakna Buat Seorang Ibu Kepada Anaknya !!

Refika Novianti Faturohman atau lebih dikenali dengan nama Vicha Saywho merupakan pelakon dan pelawak kelahiran Indonesia. Vicha berjaya membina nama di Malaysia sejak dia menyertai pertandingan Maharaja Lawak Mega dan kini berada di Malaysia.

Menerusi akaun Instagram, Vicha memuatnaik video setahun yang lalu ketika bertemu anak-anaknya di Bandung, Indonesia. Vicha mempunyai tiga orang cahaya mata dan dia juga merupakan seorang ibu tunggal. Ak1bat p4ndem1k c0v1d 19, Vicha terpaksa berjauhan dengan anak-anaknya.

Video tersebut dikongsikan kerana genap setahun dia tidak berjumpa dengan anak-anak. Video yang berdurasi lebih 3 minit ini memaparkan Vicha membuat kej0tan kepada anak-anak dan kebetulan hari tersebut merupakan hari lahir sal4h seorang anaknya, Aurael Angelina Khezya yang ke 12 tahun.

Vicha telah menyewa bilik hotel dan turut menghadiahkan sesuatu yang istimewa buat anaknya. Namun berbeza pada tahun ini, Vicha tidak dapat menyambut hari lahir anaknya itu bersama-sama. Hanya doa sahaja mampu dikirimkan buat anak-anak tersayang.

Jom tonton video di bawah :

Perkongsian video ini membuatkan ramai netizen turut berasa seb4k dan terharu. Antara komen-komen yang diberikan oleh mereka :

” Aku yg nang1s.. Happy bday anak.. Semoga menjadi anak yang solehah.. Aamiin2.. Seb4k tengok video tu…. take care vicha.. “

” Saya pulak rasa sed1h….. Happy birthday si manis aurel.. iera yg sed1h tgk happy birthday aurel semoga c0v1d 19 cepat hil4ng biar ambu boleh balik jumpa aurel.. lain nya.. “

” Seb4k tgknya.. vicha_barbie mmg tak boleh bawak anak2nya ikut tinggal di Malaysia ke? Per1t kan berjauhan dgn anak-anak.. “

” Happy besday aurael… Vicha saya yg banj1r tgok video ni kasih sayang seorg ibu… Ya allah mahal sungguh… Saya doakan semoga Allah bukakan rezeki mel1mpah ruah buat vicha_barbie¬†supaya dapat mendidik anak2 menjadi anak2 yang solehah¬† “

” Ya ampun aq jadi emos1 ni lihat video ini. Kasih ibu itu pada anak takkan terganti oleh apa pun. Aku jagi kangen sama arw4h ibu ku yg udah ninggalin aq hampir 10 tahun lebih skrg.. Selamat ya Aurael. Moga kelak jadi anak yg solehah dan b1sa menjadi seorang anak yg boleh menbanggakan ibumu kelak aamiin.. “

” Okk aku pun ikut nag1s tak leh bygkan mcm mana kalau berjauhan mcm ni Smpai tahun, tak sanggup. Happy birthday aurel.. Awww so sweet.. Jd ng1s pas lihat video.. “

” I’m so t0uched Happy Birthday Aurel be a good daughter for ur ambu.. Babe u such a super mom.. Menang1s saya tgok video ni.. “

Bukan sesuatu yang mudah bagi seorang ibu untuk berjauhan dengan anak bagi satu tempoh yang agak lama. Semoga suatu hari nanti Vicha dapat bertemu dan memel0k anak-anak semula. Diharap Vicha terus tabah dan bahagia walaupun berjauhan dengan anak-anak.

Silakan SHARE..

Sumber : IG Vicha

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..