” Macam bud4k sekolah je mummy.. Awet muda betul suaranya.. ” – Netizen

Rita Rudaini K0ngsi Video Mengaji 0nline Buat Peminat Kagum. Suara Rita Sedap Didengar. Macam Umur Belasan Tahun Suara !!

Rita Rudaini nama yang cukup lama sudah bertapak dalam industri hiburan. Berbagai 0nak dur1 sudah ditemp0hinya sebagai anak seni. Dalam menghadapai l1ku-l1ku kehidupan, Rita diuj1 lagi dengan tanggungjawabnya sebagai seorang ibu tungg4l.

Memiliki dua orang anak lelaki diberi nama Rayyan dan Arjuna, kedua-duanya dibesarkan dengan penuh kasih sayang dan didikan yang sempurna. Tidak hanya menitikberatkan akademik, Rita turut menekankan ilmu agama dan akhir4t bagi putera-putera kesayangannya itu.

Dalam mendidik anak menjadi insan yang berguna, Rita tidak lupa untuk sama-sama memperbaiki dirinya. Dan kerana itulah, Rita telah mengambil kelas mengaji melalui talian untuk meningkatkan bacaan Al-Qurannya.

Menerusi akaun Instagram, Rita Rudaini telah berkongsikan satu video yang menunjukkan beliau sedang mengaji Alquran melalui talian. Membuat kelas mengaji Alquran secara online bersama ustaz yang dipanggil Hj Zalie, bacaan Rita dan suaranya telah menjadi tumpuan ramai peminatnya.

Jom tonton video di bawah :

View this post on Instagram

Arjuna kata 'nape arini mommy baca kuat?' 😂😂 mommy nk kejaq nafas nakkk 😂😂….smua org ble baca Al-Quran tp xsmua org tau sebutan tu btul atau tidak,dah btul ke bacaan kita? Mmg sy pon klau baca sorg2 tu mmg laju mcm F1..kalut nk p mana xtau…tp klau kita baca dgn tok guru baru tau yg apa yg kita baca slama ni ada sebutan yg xbtul n xjelas n ada mcm2 kesalahan yg kita ingat mmg btul kita baca…klau xbtul kita berdosa…sbb tu klau nak ngaji kena ada guru..jgn ingat kita dah tua kita terer baca 😂…kena check jugak bacaan dgn org yg bertauliah dlm bidang Al-Quran….tkasih ustaz @hjzalie sabar mengajaq kami ank beranak…tkasih sbb ajaq ank2 sy baca dgn btul…mereka tempat sy rujuk bila kami ngaji sama2 lps solat…alhamdulillah ilmu yg ustaz bg kt depa dpt sy tumpang….ank2 sy pon dah byk hafal surah2…sapa nk blajaq ngaji online bole watsap ustaz @hjzalie …

A post shared by RITARUDAINI® (@ritrud727) on

Rata-rata netizen merasa kagum dengan video perkongsian dari  Rita ini. Antara komen-komen dari mereka :

” Suara macam anak dar4 sunt1.. “

” Awat suara macam bud4k darjah 6.. “

” Alhamdulillah…. Ibu yang hebat.. “

” Alhamdulillah teruskan menunt0t ilmu sis. Syabas sis ibu yang hebat.. “

” Biar merangk4k asalkan kita ada usaha untuk kebaikkan… Teruskan cik rita.. “

” Bukan setakat muka ampa yang tak makan tua… Awat suara pun macam anak dar4 sunt1. Ad0iii I is jelesss

” Mudanya suara Rita.. “

” Macam bud4k sekolah je mummy.. Awet muda betul suaranya.. “

” Sedap suara rita… Secantik orangnye.. “

Bagus sungguh inisiatif yang diambil oleh Rita ini untuk memperbaiki bacaannya. Boleh dijadikan contoh dan panduan untuk peminat semua. Ibu yang terbaik adalah yang memberi contoh kepada anak-anaknya. Kami di Berita Kopak berharap agar Rita sentiasa ceria dan selalu bahagia bersama anak-anak tersayang.

Silakan SHARE..

Sumber : IG Rita Rudaini 

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..