” Gar4ng betul mama, confirm cepat khatam ni.. ” – Netizen

Reen Rahim Kongsi Video Belajar Mengaji Al-Quran Bersama Ibunya Raih Perhatian Peminat. Amboi Gar4ngnya Ibu Reen, Kan Dah Kena Ket0k Kepala Tu 2 Kali Reen, Hahaha !!

Ibu adalah individu penting yang banyak mempengaruhi cara didikan anak-anak ketika mereka membesar. Walaupun sudah dewasa, peranan ibu tetap ada. Jadi seorang Ibu perlu ada sisi garang dan tegas. Begitu juga yang dilakukan oleh ibu kepada pelakon Reen Rahim.

Meninjau ke laman Instagram milik Reen, telah dikongsikan sebuah video di mana Reen sedang belajar mengaji bersama dengan ibunya. Ibunya duduk di sebelah Reen sambil mendengar Reen membaca Al-Quran. Ketika Reen habis membaca ayat pada Al-Quran. Ibu Reen memandang ke arah Reen dengan pandangan yang taj4m.

Reen bertanya kepada ibunya kenapa memandang dia begitu. Ibunya terus menget0k kepala Reen menggunakan pensil yang dipegang sambil membetulkan sebutan bacaan Reen yang sal4h. Kemudian Reen menyentuh ibunya dan mengatakan ‘yang mana, dah hilang’.

Perkongsian ini telah mendapat ribuan tanda suka dan ratusan komen. Ada warganet yang mengimbau kenangan masa belajar mengaji dahulu. Menerusi kapsyen pada pada posting tersebut, Reen mengatakan pada PKP kali ini dia lebih bijak apabila duduk lebih jauh daripada ibunya apabila belajar mengaji dengannya.

Sama-sama kita tonton video di bawah :

Meninjau ke ruangan komen, rata-rata pengikut laman Instagram Reen rasa terhibur dengan gelag4t Reen dan juga ibu Reen yang gar4ng dan tegas. Apa yang teringat ketika belajar mengaji bersama dengan ibu masing-masing. Antara komen-komen yang dit1nggalkan:

” Alhamdulillah.. Terbaik mak mak zaman dlu mmg s4lah je bukan mulut je jalan tangan sekali jalan.. Tu skrg jadi org tu.. Hahaha.. Rindu mak ayah.. “

” Baguslah ustazah.. Gar4ng betul ustazah.. Kompom cepat khatam ni.. Sdap ngaji.. Dengar bunyi kena kat kepala tu tp s0rry tetap nk tergel4k.. “

” Hahaha best nya ada mak lagi.. Saya dah takde mak.. Mak saya dulu ajar ngaji pun jenis gar4ng camni.. Kirim salam kat mak and jaga mak elok2 ya cik reenrahim yang cantik.. “

” S1lap baca mau kena ket0k dengan kayu.. Hahaha.. Apa2 pun terbaik.. Mengimbau semula zaman2 mengaji dulu… Siap r0tan kat tepi.. “

” Bagusnya.. Makhraj dia tidak berapa cantik tp yg ngajo teg4s.. Suka dpt kalo ade yg ngajo mcm nih.. Tringat dulu2 waktu ngaji.. Sal4h je kene r0tan.. Keep it up yaa.. “

” Lawaklah reenrahim gar4ng betul mama.. Hahaha macm arw4h mak sy tp lgi dsat dgn r0tan hahaha.. Ni memory yg ssh nk lupakan nnt.. ” 

” Tu dia.. Gar4ng bebenor ustazah.. Dapat Ustazah mcm ni la, baru boleh cepat pandai.. Terbaiklah.. Moga dipermudahkan untuk terus membaca quran.. ” 

Belajar mengaji sangat penting betul bacaan dan tajwidnya. Walaupun nampak gar4ng dan tegas ibu Reen ini melakukannya untuk kebaikan anak tersayang. Pastinya ramai yang merindui momen sebegini bersama dengan ibu masing-masing.

Silakan SHARE..

Sumber : IG Reen Rahim

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang C0PY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..