” Amboi dia punya taranum, idgham bukan main lagi.. ” – Netizen

Video Anak Betty Rahmad, Ardy Wira Membaca Beberapa Surah Al-Quran Raih Perhatian Ramai. Alahai Comel Betul Dengar Wira Mengaji, Siap Bertaranum Lagi. Sejuk Perut Ibu Yang Mengandung !!

Ardy Wira, anak kepada selebriti Betty Rahmad ini antara si cilik yang sering menjadi perhatian warganet. Meskipun baru sahaja berusia 4 tahun, Wira seorang kanak-kanak yang cerdik dan petah berkata-kata.

Meninjau di akaun Instagram, Betty ada memuatnaik satu video yang memaparkan Wira yang comel memakai kopiah sedang membaca beberapa surah Al- Quran. Pada awalnya, Wira memulakan bacaannya dengan surah Al-Fatihah dan dua lagi surah iaitu Al- Ikhlas serta surah An- Nas.

Tulis Betty, sudah menjadi kebiasaan buat Wira sebelum tidur, Wira akan membaca surah-surah tersebut. Gelagat comel Wira bertaranum ketika membaca surah-surah ini sekali lagi telah menarik perhatian warganet.

Sehingga kini, video Wira itu telah menerima lebih 10 ribu tanda suka dan ratusan komen sejak ia dimuatnaik ke akaun Instagram. Alahai Wira, bijaknya dia. Sekejap sahaja dah besar anak teruna Betty ni, makin comel.

Jom tonton video di bawah ini :

Di ruangan komen, ramai yang suka melihat gelagat Wira dan dalam masa yang sama, mereka juga mendoakan semoga Wira menjadi anak yang soleh serta pencinta Al Quran apabila sudah dewasa nanti. Antara komen-komen menarik adalah :

” Amboi dia punya tarranum, idgham bukan main lagi.. Hai lah anak soleh, sejuk perut ibu dia mengandung.. “

” Siap bertaranum lagi tuuu.. Ma sya Allah.. Semoga Wira membesar menjadi ahlul Quran ya sayang, amin.. “

” Subhanallah.. Wira ada suara yg lunak.. Blh jdi imam nnti, in sya Allah.. Tahniah buat ibubapa Wira, mg mnjadi anak soleh dunia akhirat.. “

” Wahai Wira Yang Soleh. Nti selalu la tgok live solat di masjidilharram.. Blh ikut imam baca al- fatihah. Gaya tu dah ada.. “

” Tang goyang kepala tu yg aunty tak tahan tuh.. Semoga cucu aunty jadi bijak mcm Wira jugak, in sya Allah.. “

 “Bijaknya anak soleh! Moga Wira jd pencinta Al-Quran satu hari nanti, amin2. Dari dulu suka tengok Wira, comel sangat.. “

” Lancarnya dia mengaji, alahai bijak betul Wira. Suka dengan cara Betty didik anak, semoga Wira menjadi saham akhirat Betty nanti.. “

Menarik perkongsian Betty tentang bagaimana cara dirinya melatih Wira mengaji, boleh lah ibu bapa di luar sana mencuba cara seperti Betty ini. Bak kata pepatah, melentur buluh biarlah dari rebungnya. Semoga Wira terus menjadi anak yang soleh buat kedua orang tuanya.

Silakan SHARE..

Sumber : IG bettyrahmad

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..