” Alhamdulillah Maryam minat nak baca Quran.. ” – Netizen

Video Maryam You Narae Teruja Terima Hadiah Telekung Dan Sejadah Daripada Suaminya, Ryzal Ibrahim Sempena Hari Ulangtahun Pernikahan Mereka. Gelagat Maryam Buat Ramai Terhibur !!

Pasangan suami isteri Malaysia-Korea iaitu Nik Muhammad Ryzal dan Maryam You Narae tidak perlu diperkenalkan lagi. Dikenali melalui saluran YouTube bernama DurianKimchi TV, gelagat mereka berdua yang menghiburkan sering membuatkan ramai tert4wa menonton video mereka.

Terbaru menerusi akaun Instagram, Maryam ada memuatnaik video dimana Ryzal menghadiahkan Maryam telekung solat dan sejadah sempena ulangtahun pernikahan mereka. Kegembiraan Maryam terserlah apabila dia menerima hadiah tersebut dan terus mengenakan telekung tersebut.

Dalam video tersebut, Maryam yang mengenakan telekung solat pemberian suaminya sempat bercerita perang4i suaminya ketika bersolat di waktu mereka dikuar4ntin. Ketika itu, mereka tidak mempunyai sejadah sebagai alas untuk bersolat.

Suaminya pula meng4du bahawa dia mengalami s4kit lutut. Jadi mereka menggunakan tuala sebagai sejadah. Disebabkan suaminya mengalami s4kit lutut, Ryzal menggunakan lima helai tuala sebagai sejadah dan Maryam hanya menggunakan sehelai sahaja tuala. Ryzal berasa selesa tetapi Maryam pula berasa sak1t lutut dan kulit lutut Maryam menjadi h1tam.

Sama-sama kita tonton video di bawah :

Meninjau ke ruangan komen, rata-rata pengikutnya terhibur dengan gelag4t Maryam yang lucu dan cara penceritaan Maryam begitu terperinci. Selain memuji suaminya yang berjaya mendidik Maryam belajar membaca Al-Quran. Antara komen-komen yang dit1nggalkan :

” Tak sabar nk tunggu Maryam lancar berbahasa melayu.. Masa tu jen0h rizal nak layan..  T0bat macam pelvru dia semb4ng.. Comey ja Maryam cakap melayu.. “

” Bagus suaminya masa lawak dia berlawak bila bab berkaitan agama suaminya ambil berat tak main-main serius mngajar itu paling pnting.. “

” Alhamdulilah smga kita smua sprti Maryam yg cintakn Al-Quran.. Comel je Maryam smoga istiqomah dlm.melakukan ibadat.. “

” Alhamdulillah Maryam minat nk baca Quran.. Ramai di kalangan kita dh lama Islam tp kesampingkn Al Quran.. Al Quran blh jd peguambela kita di akhir4t nnti.. “

” Comelnye Maryam… Btw Maryamyunr i love your telekung.. So cantik nomuu yeppo.. Haha…ada2 saja Maryam tu.. ” 

” Bagus.. Heheee comel rizal belilah sejadah hat tebal tu sian si cantik ni hehe.. comelnya dia explain.. “

” Aku rasa kalau mariam jadi cikgu sejarah mesti faham ni klau dia ajaq.. Gaya dia cerita teliti sangat hahahaa..  “

Bagusnya didikan Ryzal pada Maryam bila berkaitan dengan agama dan syariat, Ryzal serius mengajar Maryam. Waktu Maryam membuat lawak Ryzal hanya melayan dengan sabar. Semoga pasangan ini senantiasa ceria dan sentiasa harmoni sentiasa.

Silakan SHARE..

Sumber : IG DurianKimchi, DurianKimchi TV

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang C0PY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..