” Orang perempuan Islam wajib menutup aurat, lagi-lagi abang Raf ketua keluarga kena jawab esok kat sana.. ” – Netizen

K0ngsi Gambar Terkini Bersama Mawar Rashid Yang Berhijab, Tind4kan Raf Yaakob Sebagai Suami Dipersoal Seorang Netizen. Namun Jawapan Dari Raf Buat Ramai Perempuan Sejuk Hati…

Siapa tidak kenal bekas peserta Dewi Remaja, Mawar Rashid. Tul4r gar4-gar4 isu GST ketika itu, kini Mawar sudah terkenal sebagai pelakon dan pengusaha produk kosmetik. Menikahi adik kepada Dato’ Fazley Yaakob, Raf Yaakob, kehidupan Mawar dilihat amat bahagia.

Kehadiran cahayamata pertama mereka Raden Muhammad Rafael menyerikan lagi kehidupan Mawar. Sehari sebelum Ramadhan tiba, Mawar telah berkongsikan di akaun Instagramnya tentang hasratnya untuk belajar mengenakan hijab sempena Ramadhan dan ini amat menggembirakan peminat.

Yang paling gembira pastilah suaminya Raf. Raf sendiri tidak pernah memaks4 Mawar untuk mengenakan hijab kerana mahukan perubahan itu datangnya dari hati Mawar sendiri dan bukannya kerana terp4ksa. Namun Allah berkuasa menjent1k hati isterinya untuk mengenakan hijab.

Menerusi akaun Instagram, Raf Yaakob telah berkongsikan sekeping gambar terkini beliau bersama Mawar. Memuji kecantikan isterinya itu mengenakan hijab, Raf turut menulis kata-kata yang buat ramai orang berasa kagum. Membentuk isteri dalam ketegasan tetapi ada kelembutannya. Terbaik Raf !

J0m baca perkongsian di bawah :

View this post on Instagram

Cantik dan manis nya anje berhijab 😍 Untuk pengetahuan semua, Raf tak pernah suruh atau paksa Mawar berhijab. Tapi Mawar tahu apa yang Raf mahu kan sejak hari pertama kami diijabkabulkan. Raf hanya pesan…kalau hati dah terbukak nak berhijab, biar lah nawaitu tu datang dari hati yang ikhlas. Jangan pakai semata2 sebab suami yang suruh 😇 • Bentuk isteri dengan penuh kelembutan. Dalam berlembut, ada tegas nya. Lebih baik kita menegur dengan cara yang sopan di belakang tabir dan kita berdoa yang baik2 saja untuk dia. Selebihnya kita berserah kepada Allah Swt. Allah Swt Maha Mendengar dan Maha Mengetahui. Diri kita pun sebenarnya tak sempurna dan serba kekurangan, jadi sapa lah kita nak menghukum seseorang itu, betul tak? 🤔

A post shared by Raden Ahmad Faizal Bin Yaakob (@rafyaakob) on

Rata-rata netizen gembira dengan penampilan Mawar ini. Antara komen-komen netizen :

” Suka tengok isteri pakai tudung, manis cantik… Bertambah seri tu… Barokatillah.. “

” Cantiknya mawar.. Semoga dipermudahkan segala urusan dan istikomah.. “

” Alhamdulillah.. Semoga istiqomah sampai bila-bila.. “

” Kita sesama doakan untuk kak mawar yang terbaikk.. “

” Alhamdulillah.. Its a good start mawar, semoga Allah lindungi kamu selalu.. “

” Cantik berseri Mawar berhijab.. “

Kapsyen dari Raf itu membuatkan seorang netizen mempersoalkan tentang kewajipan seorang suami untuk mengarahkan isterinya menutup aurat. Komen ini mendapat respon dari Raf sendiri.

Respon dari Raf yang penuh kelembutan dan begitu gentleman : 

Sesungguhnya hanya Allah yang mengerakkan sesuatu. Andai tiba masanya, Insha Allah semuanya akan berjalan dengan sendirinya dan tanpa paks4an. Tetapi sebagai seorang muslim, hendaklah kita berusaha untuk menunaikan segala kewajiban yang telah ditetapkan. Semoga Mawar terus istiqamah. Kami di Berita Kopak mengharapkan semoga segala hasrat Raf dan Mawar dimakbulkan Allah. Aamin

Silakan SHARE..

Sumber : IG Raf Yaakob, IG Mawar Rashid by Berita Kopak

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..