” Cantiknya cikgu pun, tak kalih tengok..” – Netizen

Nad Zainal Kongsi Video Dirinya Mengajar Anaknya, Fahad Ibrahim Membaca. Pandainya Ibrahim Tanya Soalan. Nad Pun Cantik Sangat Tengok !!

Jika ingin mengajar atau mendidik anak biarlah ketika usianya masih kecil kerana pada usia itu lebih mudah menerima teguran. Begitu yang dilakukan oleh Farah Nadia Zainal Abidin atau lebih dikenali sebagai Nad Zainal terhadap anaknya Fahad Ibrahim atau lebih mesra dipanggil Yem.

Meninjau ke laman Instagram milik Nad, Nad telah berkongsi sebuah video di mana Nad sedang mengajar anaknya Yem membaca menggunakan kaedah fonik gabung bunyi. Ibrahim yang dilihat duduk di sebelah Nad, menyebut suku kata yang ditunjuk oleh Nad pada buku tersebut.

Selepas Yem selesai menyebut suku kata yang terdapat pada buku itu. Nad memberi contoh kepada satu perkataan yang disebut oleh Yem. Yem bertanya soalan kepada Nad. Nad menjawab soalan yang ditanya Yem dengan baik. Kemudian Yem mengangguk faham dengan jawapan yang diberikan oleh Nad.

Kapsyen pada posting tersebut turut meraih perhatian peminatnya. Nad sempat memasukkan wataknya sebagai Juweta dalam drama samarinda ‘ takdir yang tertulis ‘ hingga membuatkan peminatnya rasa terh1bur dengan kapsyen tulisannya itu.

Jom tonton video di bawah :

Meninjau ke ruangan komen, rata-rata pengikutnya memuji kebijaksanaan Yem membaca buku dan kecantikan kulit wajah Nad. Selain itu mereka juga mengatakan buku yang digunakan oleh Nad sangat bagus untuk belajar membaca. Antara komen-komen yang dit1nggalkan :

” Law4k wei caption.. Amboi momi sempat lagi tu.. Buku e-xra ke ni.. Buku tu bagus sangat.. dah 3 generasi dah saya pakai.. Sy ngajar murid sy pun pakai buku ni.. “

” Hahaha caption tu.. Kalo org tu mintak baik2 l4ki org tu cikgu?.. Bole bgi tak?.. Btl2.. Jgn cur1 l4ki org.. Hahahha.. Saya nak cikgu ni ad kt rumah.. “

” Ya Allah pandainya dia siap tanya soalan lg..  Moga yem jd anak y bijak pandai berjaya dunia dan akhir4t.. Good job ibrahim.. “

” Good boy.. Eh sukanya tgok mummy dia.. Mata ni d0k tgk nad ja skin elok aih.. Lawa nye nadd ger4m tgk.. Cantiknya cikgu pun.. Tak kalih tengok.. “

” Yea dpt tgk yem boy mmbaca..Teringt masa ajar murid tadika.. Guna buku tu.. Bku exxtra membaca ni memang bagus sgt.. Anak2 memang cpt dpt membaca.. “

” Pandainyaa yem boy.. Andai yem… Chegu terang kan die ulang dan sebut oooo… Bagus nya.. Klu anak buah aku.. Bila ajar jawapan nya ye ke mak long mcm sal4h je.. “

” Anak soleh ni.. Mata die.. mcm omak akk dik hahaha.. tek0lip k0lip.. ad0hh comey yem.. Ooo…nmpk faham tu…ank bijak.. “

Bijaknya Yem dalam usia begitu sudah boleh menyebut dengan betul setiap suku kata. Pastinya Nad berasa bangga kerana Yem sudah pandai membaca lagi-lagi apabila Nad sendiri yang mengajar anaknya itu. Selain itu, membaca bersama juga dapat merapatkan hubungan antara ibu dan anak. Semoga Nad terus bahagia bersama keluarga dan dipermudahkan segala urusan.

Silakan SHARE..

Sumber : IG Nad Zainal

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang C0PY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..