” Kawan saya puasa tapi sedang bercinta dengan isteri orang. Apa hukumnya ? ” – Netizen

Terima Pertanyaan Daripada Seorang Netizen, Ini Jawapan Daripada PU Azman. Kali Ni Siap Ada Pantun Lagi, Tak Pernah Tak Kelakar !!

Jika dilihat dari statistik percerai4n dan mas4lah rumahtangga di Malaysia, rata-ratanya kerana cur4ng dan tidak ada persefahaman hidup. Bagi sesiapa sahaja yang melangsungkan perkahwinan, tiada yang ingin berpis4h dan inginkan ik4tan yang berkekalan hingga ke akhir hay4t.

Sebuah ik4tan pernikahan perlulah disulami dengan kejujuran dan setia antara satu sama lain. Namun di saat dunia semakin canggih dengan teknologi, ramai pasangan yang hany0t dan mula alpa dengan elemen penting dalam sebuah rumahtangga ini sehingga terjadinya bibit-bibit perpec4han.

Bagi menjawab pers0alan ini, orang yang mempunyai pengetahuan agama perlu dicari dan PU Azman antara golongan ilmuan agama yang mudah di dekati ramai. Sering menjawap segala macam persoalan yang melib4tkan agama dan huk0m hakam, beliau memberi penerangan sebaik dan sejelas mungkin.

Menerusi akaun Instagram, Cik Man telah berkongsikan satu paparan Direct Massenger yang dihantar kepadanya bertanyakan tentang huk0m bercinta dengan isteri orang. Cik Man memberi jawapan sejelas dan seringkas mungkin untuk semua mudah faham. Tetapi biasalah, bukan Cik Man jika tidak disertakan dengan dengan sesuatu yang humor atau lucu.

J0m baca perkongsian di bawah :

Penerangan akhir Cik Man telah mencuit hati ramai pengikutnya. Antara komen-komen dari mereka :

” Bin1 abah saya ada 2.. Cik man boleh bayangkan tak kebahagiaan saya.. “

” Apooo la ni takda anak d4ra lain ke nak ngorat?.. “

” Yang single ade nak dengan b1ni orang.. “

” Dah kalau b1ni abah yang baru boleh ke pel0k jugak ? Contoh mak tiri. Acaner tu.. “

” Ai cikman lain macam je pantun.. “

” Cik Man memang Awes0me.. “

” Macam kelakar tapi inilah realiti.. “

” Memang ayat selalu win la.. “

” Tang pantun tu yang mantap.. “

Cik Man dan caranya yang penuh humor membuatkan sesiapa sahaja mudah mendekatinya. Walaupun soalan ini nampak rem3h, namun ada antara kita yang sudah hany0t dibuai rasa kurang memahami apa hukumnya setiap perbuatan itu. Moga pencerahan Cik Man ini membantu si penanya. Kami di Berita Kopak berharap semoga Cik Man sentiasa sihat dan dilindungi Allah dan terus menyampaikan ilmu dan dakwah kepada semua.

Silakan SHARE..

Sumber : IG PU Azman by Berita Kopak

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..