” Mengantuk-mengantuk pun comel, tak tahan ketawa tengok.. ” – Netizen

Tya Arifin Kongsi Video Arif Jiwa Sedang Mengaji Iqra Sambil Tersengg0k-Sengg0k Raih Perhatian Ramai. Alahai Arif, Tersengg0k-Sengg0k Pun Comel !!

Sebagai ibubapa tidak rugi jika mendedahkan anak-anak dengan pengajaran dan pembacaan Al Quran sejak anak-anak masih kecil lagi. Begitu yang dilakukan oleh pasangan suami isteri ini, iaitu Asyraf Khalid dan Tya Arifin kepada kedua orang anak mereka iaitu Arif Jiwa Asyraf dan Azzahra Jiwa Asyraf.

Hasil tinjauan di akaun Instagram milik Arif, telah dikongsikan sebuah video dimana kelihatan seorang guru mengaji sedang mengajar Arif dan adiknya mengaji dengan bacaan Iqra. Arif yang sedang mengaji Iqra pada masa itu, kelihatan menguap berkali-kali dan hampir terlelap ketika mengaji.

Gelag4t dan aks1 Arif yang tersengg0k-sengg0k beberapa kali dan hampir terlelap itu kelihatan amat lucu sekali. Arif tetap meneruskan mengaji walaupun dirinya dalam keadaan meng4ntuk dan hampir tertidur. Guru mengajinya kelihatan begitu sabar dan tenang ketika menghadapi situasi itu dan tetap meneruskan pembelajaran mengaji.

Walaupun dalam keadaan dirinya yang sangat mengantuk, Arif berjaya menamatkan proses mengaji. Selepas selesai mengaji, gurunya itu menyuruhnya sama-sama membaca doa. Ketika mengaminkan doa, Arif tidak lagi dapat men4han diri daripada meng4ntuk lalu terus reb4h dan tidur di situ.

Jom tonton video di bawah :

Rata–rata netizen berasa lucu dengan gelag4t Arif yang kelihatan tersengg0k-sengg0k dan tertidur ketika mengaji Iqra. Ada jua yang berseloroh melihat keadaan Arif itu. Antara komen – komen netizen :

” MasyaAllah.. ank soleh.. wlpun ngantuk.. tetap rajin mengaji.. next boleh naik iqro 2 ya.. Sabar ke ustaz yg mengajar.. “

” Arif buat apa malam tadi sampai mengantuk macam tu sekali.. sian dia. Ngantuk betul tu.. cute sangat.. Arif ngantuk la ustaz.. “

” Ngantuk berat,semalem abis ronda pak.. pinter arif dah ngantuk tetap berusaha ngikutin instruksi.. Onty pun Sama masa usia kamu.. “

” Kesiannya Arif.. Kerja satu malam ke.. Even Ara knew something is not right there.. hahahha.. dibuai mimpi akhirnya.. “

” Comel la arif ni. Kesian plak smpai tersengguk2.. Betul2 letih mengaji tu smpai tak bleh buka mata.. Gantok2 pun comey tk tahan ketawa tguk haha.. “

” Arif adalah kita sewaktu kecil.. Ngantuk sgt ni hahahahha.. Alololo siannya die, penat sgt tu sampai terlelap.. tetap gigih lagi nk baca doa.. “

” Tak boleh nak tahan sangat dah.. MasyaAllah.. arifjiwaasyraf ngantuuuuuk berat.. Ngantuk betul Ariff.. haahaha lgsg ngimpi.. “

Sememangnya lucu dan mengundang ketawa melihat situasi Arif tersebut. Bagusnya Asyraf dan Tya yang menerapkan pendidikan Al-Quran sejak Arif dan Azzahra masih kecil lagi. Kecil-kecil dah dided4hkan dengan Al-Quran. Semoga Arif menjadi anak yang soleh, taat pada perintah agama.

Silakan SHARE..

Sumber : IG Arif Jiwa Asyraf, Tya Arifin

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang C0PY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..