” Menang1s dari tadi. Setakat ini sahaja lah saya berkhidmat membantu semua dalam kesusahan.. ” – Ustaz Ebit Lew

Luahan Hati Ustaz Ebit Lew Setelah Diarahkan Hadir Ke Cawangan Khas Bukit Aman Buat Ramai Yang Tersentuh. Akhirnya Ustaz Ebit Terp4ksa Tarik Diri. Alahai Seb4knya !!

Beberapa hari lalu, tular di media sosial tentang berita seorang bergelar ustaz menyel4r tindakan Ustaz Ebit Lew dalam memberikan bantuan kepada warga kurang upaya ketika perintah kawalan pergerakan sedang berlangsung. Turut mengatakan bahawa tindakan memberi sedekah secara terbuka dianggap sebagai ri4k.

Tidak itu sahaja, Ustaz Ebit juga dikatakan menyalahgunakan wang dana yang diamanahkan kepadanya dengan membeli kereta mewah. Video berkenaan yang tular menjadi buah mulut ramai namun Ustaz Ebit hanya memb1su dan meneruskan amanah yang diberi.

Setelah beberapa hari menyelesaikan misi kemanusiaannya itu, Ustaz Ebit kembali ke pangkuan keluarga. Namun siapa sangka, kisah ini belum berakhir. Dipanggil untuk memberi keterangan kepada pihak berkuasa menjadi tamp4ran hebat buat Ustaz Ebit di kala ini.

Menerusi akaun Instagram, Ustaz Ebit Lew berkongsikan sekeping gambarnya bersama luahan hatinya yang sayu dengan peristiwa yang terjadi hari ini. Tidak menyangka sebegini jadinya, hanya kesedih4n yang mampu mengambarkan hatinya saat ini. Niatnya hanya ingin membantu namun apakan daya, berehat itu yang terbaik buat masa ini.

Jom baca perkongsian di bawah :

View this post on Instagram

Menangis dari tadi. Cuma nak menangis pada Allah. Entahlah. Tersandar rasa. Rasa penat sangat. Walau saya ada kebenaran untuk memberi bantuan. Dari tengah malam semalam saya dihubungi untuk ke Cawangan Khas Bukit Aman. Terus ke sana hari ini untuk mendapatkan dan memberi penjelasan terutama kes viral beberapa hari lalu kerana ada aduan. Atas nasihat setakat ini sahajalah saya berkhidmat membantu semua yang dalam kesusahan. Mereka semua baik-baik melayan saya dengan sangat baik. Terima kasih sangat. Cuma sayalah terasa sedih sangat. . Andai saya menyusahkan sesiapa saya minta maaf. Saya memang tak boleh tengok orang tidur atas najis atau tepi jalan. Lebih seratus orang dah saya bayar penginapan dan tempat tinggal. Cuma beberapa kes tu saya kongsikan dengan kawan di media fb saya. Saya pun tak niat nak viral apa ke.Ramai anak-anak susah terbiar tahfiz saya bayarkan yuran mereka. Perniagaan saya sebenarnya sangat baik. Syukur pada Allah. Rezeki melimpah ruah. Saya belanja duit saya sendiri dari dulu lagi untuk bantu orang dimana-mana. Masa pkp ini dah berjuta habis. Duit simpanan saya sendiri dah sejuta ringgit saya belanjakan. Sekarang ramai juga mula bersama saya dalam kerja membantu dan menyelamatkan mereka yang dalam kesusahan termasuk frontliner. . Saya minta maaf. Saya memang jadikan media ini medan berkongsi rasa kasih sayang dengan semua. Tadi menangis saya beri keterangan pada beberapa pegawai sebab penat kot. Serius penat sangat. Saya tak salahkan sesiapa. Saya bukan ahli politik. Saya bukan sesiapa. Cuma cina Islam yang sayangkan Islam dan Negara Malaysia. . Saya minta maaf pada semua yer. Atas nasihat setakat ini sahajalah saya berkhidmat pada semua secara langsung. Saya cuma akan transfer duit pada orang susah. Saya teruskan dari rumah sahaja. Jangan tag saya lagi kes orang susah. Nanti habis PKP baru saya cuba bantu. Saya cuma nak peluk anak saya. Saya nak peluk bidadari saya. Selamat Ramadhan pada semua. Jika ini harga perlu dibayar setelah semua ini saya reda. Saya minta maaf pada semua ye. Saya salah. Kepada Allah saya berserah. Ya Allah aku adukan sedih aku, susah aku hanya kepada Engkau.

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew) on

Rata-rata netizen seb4k membaca luahan hati Ustaz Ebit ini. Antara komen-komen netizen :

Allah sayang ustaz, kami sayang ustaz. Terima kasih Ustaz.. “

” Moga Allah permudahkan urusan ustaz Ebit Lew dunia akhirat.. “

” Allah sayang Ustaz. La Tahzan. Allah Maha Mendengar doa dan permintaan kita hambaNYA. Ramai yang mendoakan yang baik2 buat Ustaz. Jay sayangkan Ustaz ebitlew Ramai sayangkan Ustaz. Allah sayang Ustaz Ebit. Semoga dipermudahkan setiap urusan Ya Ustaz.. “

” Sabar ustaz.. Kami ada, Allah pun ada.. “

” Takpe ustaz, ramai sayang ustaz. Allah sayang kita ustaz.. “

Sesungguhnya hanya Allah lebih mengetahui setiap apa yang telah terjadi. Biarpun kebenarannya jelas di depan mata, namun itulah norma kehidupan yang perlu ditemp0h demi jihad ke jalan Allah. Kami di Berita Kopak mendoakan semoga Ustaz Ebit terus kuat dan yakinlah ramai yang menyokong di belakang ustaz.

Silakan SHARE..

Sumber : IG Ustaz Ebit Lew by Berita Kopak

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..