” Anda tak duduk kat rumah saya, jadi anda hanya tahu komen jer.. ” – Zarina

Dipertikaikan Cara Menjaga Anak Kembarnya Yang Aut1sm, Luahan Zarina Zainuddin Buat Peminat Tersentuh. Ish Ada Je Yang Tak Kena Di Mata Orang, Bersabar Lah Zarina !!

Berat mata memandang, berat lagi bahu yang mem1kul. Namun kasih sayang seorang ibu buat anak-anak istimewanya, dia tidak pernah sedikit pun mengel0h dengan keringatnya menjaga mereka dengan penuh kasih sayang. Itu lah yang digambarkan bagi pelakon Zarina Zainuddin.

Berkongsi video-video tentang anak kembarnya iaitu Azil dan Azal yang juga merupakan anak-anak istimewa ini, sering mendapat perhatian warga netizen di laman mesdia sosial. Kasih sayang dan cara Zarina mendidik anak-anaknya juga sering mendapat pujian.

Namun kali ini menerusi akaun Instagram Zarina, telah berkongsi satu video memaparkan Zarina sedang menemani Azil makan di ruangan dapur. Di samping itu, Zarina meluahkan perasaaanya pada posting tersebut tentang sikap segelintir netizen yang sering mempertikaikan tentang cara penjagaan Zarina terhadap anak-anak syurganya itu.

Zarina meluahkan bahawa ramai yang tidak memahami akan penjagaan situasi anak-anak aut1sm ini. Malah bagi Zarina, orang lain hanya tahu memberikan komen pelbagai, meskipun yang menjaga dan melayan situasi anak-anak aut1sm ini hanya dia sahaja yang tahu.

Ikuti perkongsian tersebut di bawah ini :

Meninjau di ruangan komen, ramai yang turut memberikan kata-kata semangat kepada Zarina dan memohon agar Zarina mengabaikan segelintir pihak tersebut. Antara komen-komen tersebut adalah :

” Ignore jer kak, mereka tak der ditempat akk… Smg akk dikurniakan kesabaran.. Allah syg akk akk insan terpilih tuk diuji.. “

” Sabar kak.. Pedulikan apa kata2 org lain. Diorang  tak rasa diorang tak tahu. Akak buat jea apa akak rasa boleh kurangkan tek4nan akak tu.. “

” Kita takkan faham situasi org lain sbb kita tak brada d tmpatnya, saya doakan akak sentiasa tabah dan sabar.. “

” Manusia yg tak merasa tau cakap je kak Ina. Sadly..  Tin kosong. Semoga Allah membalas kesabaran akan melayan anak2 akak.. “

” Sye selalu follow akak, akk sorang ibu yang sangat² lah kuat dan yang tabah. Semoga semua dipermudahkan. .. InsyaAllah.. “

” Hebatnya kak Ina, seorg ibu yg sangat penyabar baik hati pengasih dan penyayang.. Sabar lah kak, abaikan orang-orang sebegitu.. “

” Allahu… Pedulikan jer kak ape org nk kata.. Sy tau sukarnya nk jaga ank aut1sme.. Sy pun ade ank saudara aut1sme… Walaupun sudah tak jaga tp nmpak kepenatan dan kesuk4rannya.. “

Allah, sed1h membaca luahan Zarina itu. Kami dari Berita Kopak mendoakan semoga Zarina diberikan kekuatan dan ketabahan untuk menjaga anak-anak syurga ini, dan diharap Zarina abaikan komen-komen neget1f daripada segelintir pihak yang tidak memahami situasi yang dialami Zarina.

Silakan SHARE..

Sumber : IG Zarina Zainuddin

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk copright akan dikenakan..