” Setelah beberapa minggu maidless, dah ada rutin baru dalam hidup kami.. ” – Betty

Perkongsian Cerita Betty Rahmad Jalani Rutin Baharu Setelah Tiada Pembantu Rumah Tarik Perhatian Ramai. Alhamdulillah, Setiap Yang Berlaku, Pasti Ada Hikmahnya.ย 

Mempunyai pembantu rumah bagi yang berkemampuan semestinya dapat meringankan kerja. Lebih-lebih lagi bagi pasangan yang kedua-duanya bekerja dan mempunyai anak-anak yang masih kecil. Tanpa adanya pembantu rumah, mungkin kerja rumah dan menguruskan anak-anak agak menjadi kel4m-kab0t sedikit.

Seperti yang dilalui baru-baru ini oleh pelakon Betty Rahmad yang juga merupakan seorang usahawan apabila beberapa minggu lalu, pembantu rumahnya telah mela4rikan diri secara tiba-tiba dan hal ini tidak langsung disangka oleh Betty.

Namun apa yang terjadi pasti ada hikmahnya, terbaru menerusi perkongsian Betty di Instagram, telah berkongsi dirinya merasa seronok dengan rutin harian baru. Malah tulis Betty sebelum ini, dia tidak melepaskan sepenuh hal urusan rumah pada pembantu rumah, dan kini tanpa pembantu, dia mampu uruskan segalanya tanpa rasa gelab4h.

Malah menurut Betty dia juga berasa seronok melihat sikap suaminya yang turut membantu, mengurus anak dan mengemas rumah. Menerusi posting itu juga, Betty turut berkongsi gambar keluarganya yang begitu ceria dan mendapat perhatian ramai peminat.

Ikuti perkongsian tersebut di bawah ini :

Meninjau di ruangan komen, para netizen turut memberikan kata-kata semangat buat Betty dan memuji gambar yang dikongsikan itu begitu cantik. Antara komen-komen tersebut adalah :

”ย  Alhamdulillah, setiap kej4dian ada hikmahnya. All the best utk Betty sekeluarga, insyaallah segalanya akan dipermudahkan.. “

” Setiap perkara yg berlaku ada asbabnya, dan ada kebaikan buat kita, semoga Betty dapat bertemu cepat dengan pembantu baru.. “

” Wira tak pernah tak comey lah dia ditambah dgn senyuman yg selalu di bibir, suka acik tengok.. Alhamdulillah semoga keluarga ini sentiasa bahagia selalu.. “

” Syukur, betul tu, pasti segala yang berlaku ada hikmahnya, malah ik4tan keluarga pun makin akrab bila sama-sama bantu buat kerja rumah.. “

” Semoga Betty kuat yer, insyallah pasti akan ada pembantu baru yang baik nanti untuk meringankan kerja Betty sekeluarga.. “

” Anggap ini adalah satu bonus bahawa dapat meluangkan masa sepenuhnya bersama keluarga, happy tengok gambar family Betty ni.. “

” Insyaallah semoga dipermudahkan dpt perbantu baru.. Kak Betty mesti kuat, lagi pun segalanya akak dah buat yang terbaik buat keluarga, btw gambar ni memang lawa sangat.. “

Alhamdulillah, segalanya yang berlaku pasti ada hikmah kan, tulis Betty di akhir posting itu, Betty berharap selepas ini mereka mendapat pembantu rumah baru untuk mereka membolehkan fokus kepada kerja. Apa-apa pun, kami dari Berita Kopak mendoakan semoga segalanya dipermudahkan.

Silakan SHARE..

Sumber : IG Betty Rahmad

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk copright akan dikenakan..